onsdag 2 mars 2011

Växthus i växthuset

Idag har tomat- och gurkplantorna flyttat ut i växthuset. Där är fortfarande för kallt (håller ca +8 grader med hjälp av fläkten) men det finns lösningar på alla problem. Igår monterade jag min odlingstunnel, en fiffig stålrörskonstruktion med plasthuva. Botten är ett plasttråg och under den ligger en matta med en värmeslinga i. Det gör att inne i tunneln är det sådär 18-20 grader varmt.

Luktärterna får hålla sig i svalkan utanför tunneln. De börjar redan grena sig lite.

Så har det inträffat något tråkigt här på Bräckevägen 24. Den ena av koltrastarna jag matat de senaste vintrarna har flugit till fåglarnas himmel. Om Smilla är skyldig eller inte låter jag vara osagt. Jag saknar koltrastpojken iallafall. 2011-03-03: Koltrastflickan har inte heller klarat vintern. Jag sörjer dem lite. De var så vackra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar