lördag 7 maj 2011

Medelhavshörn

Igår åkte jag för att inhandla min Ficus Carica "precose de dalmatie". Det är den till höger utan blad...

Jag kom hem med lite mer än en fikonbuske. Ett olivträd och ett citronträd också. Citronträdet jag hade verkar inte ha klarat vintern, det är bara en kal pinne och visar hittills inga direkta tecken på att bli något annat. Så nu slog jag på stort och köpte ett med färdiga frukter på. Det har massor av kart och några blommor med men jag hyser inga större förhoppningar om karten. De lär trilla av flyttchocken även om trädet hittills verkar må utmärkt.








Det är förresten inte bara växterna och jag som trivs i växthuset. Det finns en till...













4 kommentarer:

  1. Vem trivs inte i ett växthus...härligt varmt och skönt, som gjort för att ta en tupplur! :)

    Fina växter!

    SvaraRadera
  2. Tack! Det är planskolans förtjänst. :) Det är lätt att älska ett växthus, det är det.

    SvaraRadera
  3. Fin, fint medelhavshörn. Jag jobbar också på ett med varierande framgång. Men i mitt finns det en afrikas blå lilja eller kärlekslilja som den också kallas. Det tycker jag du också skall skaffa dig.

    SvaraRadera
  4. Ja, lite kärlek i form av en lilja hade inte skadat. Har varit på G att köpa en länge men det har inte blivit av. Undrar var jag kan hitta ett fint exemplar?

    SvaraRadera