lördag 26 november 2011

Årets adventsljusstake

Genom nyhetsbreven från den amerikanska siten Better Homes & Gardens har jag förstått att hemmets viktigaste dekoration är den som finns på spiselkransen. "The mantelpiece decoration." De skickar nyhetsbrev med mängder av idéer just bara för spiselkransen. Jag brukar använda min till årets adventsljusstake. Det har blivit tradition att skapa en ny variant varje år. 2011 års version står på 3 överblivna, avlånga kakelplattor som låg och skräpade i förrådet. Ljusen har prytts med siffror -så jag av misstag inte råkar tända fel ljus... Som om det skulle hända!!!- och en liten krans av fusklingonris. Ovanför tronar kransen med ljus. Tyvärr går det fortfarande inte att elda i kaminen och i just det här fallet är det bra. Det hade nog blivit för varmt både för ljus och krans annars.

Varför det inte går att elda i kaminen? För att murstocken inte klarade provtryckningen efter att den blivit renoverad. Läckte som ett såll. Jag har kontaktat företaget som gjorde glidgjutningen upprepade gånger men att fixa det som inte blivit ordentligt gjort från början verkar vara lågprioriterat för dem. Synd.

3 kommentarer: