lördag 5 november 2011

Ur led är tiden ...och isarna smälter

Vilken tur! Lördagen då jag skulle ha jobbat råkade vara helgdag och jag blev ledig. Det fantastiska, soliga, vindstilla vädret gjorde valet av sysselsättning självklart -trädgårdsarbete. Gräsmattan är räfsad fri från löv, singelgångar och gårdsplan krattade och jag kan nästan, nästan anse trädgården vintrad. Bara de stenlagda ytorna vid växthuset kvar. När jag ändå var ute passade jag på att plocka lite blommor och ställa på köksbordet...

2 kommentarer:

  1. Ja, vilka dagarna det varit! Vårkänsla nästan....och vilken fin bukett.

    SvaraRadera
  2. Fantastiska, ljumma dagar, men samtidigt blir jag ledsen för det är fel. Jag blev förvånad när jag såg tusenskönor i gräsmattan och hela buketten ger sommarkänsla. Liten men naggande god och det doftar luktärter i hela köket.

    SvaraRadera