måndag 7 juni 2010

Ny uteplats


Med nya dörren på plats kändes det rätt att fixa till en sittplats även på framsidan av huset. Så jag kan gå rakt ut från köket och sätta mig, i skuggan på morgonen, i solen på eftermiddagen. Bilderna visar hur den lilla ytan förändrats de senaste åren. Först 2003 när jag nyligen hade köpt huset, nästa som det sett ut sedan jag tog bort betongplattorna och lade singel istället 2006 och sist hur det ser ut nu. Nya dörren kom in i höstas och igår köpte jag murstenar som blev till en snabbtrappa. Bara lite målning av foder kvar.















2 kommentarer:

  1. Tack! Jag blev så glad när jag hittade ett snickeri i Vimmerby där jag kunde beställa kopplade dörrar med äkta spröjs i både inner- och ytterdel. Dessutom med spröjs av samma bredd som i mina gamla fönster. Och till ytterst rimligt pris. Bra service med.

    SvaraRadera