söndag 27 juni 2010

Nytt bord på uteplatsen


För ungefär en månad sedan fick jag ett gammalt bord av grannen. De hade uppdaterat sitt trädgårdsmöblemang och bordet var klumpigt och ganska fult (fast jag såg att det hade potential). Jag har länge behövt en avställningsyta på min uteplats. Mina bord är så smala så inga skålar och fat får plats när man har dukat fram tallrikar och glas.

Jag sågade av de yttersta, rundade, brädorna, målade bordet vitt och klädde in bordsskivan med rödrutig vaxduk, fäst undertill med häftklamrar. Jag är väldigt nöjd med resultatet. Det blev dessutom lite vaxduk över så övriga bord utomhus fick varsin liten duk med. Sött och praktiskt.

5 kommentarer:

  1. Tack! Ja, tänk att så lite kan göra så mycket.

    SvaraRadera
  2. Behøver också måla om utemøbler, la du ner mkt tid på skrap och slip, och vad har du anvænt før færg? Jættesnyggt blev det!

    SvaraRadera
  3. Bordet var bara oljat så jag slipade lite med en "slipmus". Färgen är linoljefärg men jag fuskade och målade bara ben och undertill eftersom jag hade bestämt mig för att täcka det med plastduk. Så nej, det tog inte så lång tid. Linoljefärg är inget krav, vilken oljefärg som helst fungerar nog.

    SvaraRadera