söndag 18 september 2011

Favorit i repris-det ska vara katt i år

Jag har tipsat om den förut men gör det igen, den amerikanska tidningen Better Homes & Gardens outtömliga hemsida. Recepten är lite svåra att följa eftersom de är skrivna för amerikanska ingredienser och med underliga, amerikanska mått, men tips och inspiration finns i överflöd. Jag har i flera år prenumererat på ett nyhetsbrev de kallar "100 Days of Holidays" som precis har börjat dimpa ner i mailboxen igen. (Klicka på fliken "newsletter" i listen längst upp till höger om du också vill prenumerera) Idag var det katt-tema inför Hallowen. Katter gillar ju jag så det är möjligt att en kopia av missen ovan pryder min trappa om en dryg månad. Pumpan kommer självklart inhandlas hos Karlboms. Precis som vanligt.

7 kommentarer:

  1. Visst är den! Och enkel att skära att göra tror jag.

    SvaraRadera
  2. Har faktiskt aldrig stuckit kniven i en pumpa... kanske dags i år då :-)

    SvaraRadera
  3. Helrätt! Fast jag skulle nog göra den lite mindre söt. :)

    SvaraRadera
  4. Maria, finns råd om hur man bäst går tillväga under Halloween här på bloggen.

    Skippa rosetten kanske, Helene? Och lite, lite smalare och snedare ögon så blir den farligare. :)

    SvaraRadera
  5. Har du en mac så kan du lätt konvertera måtten till metrik. Finns kanske ngt för micro soft också Grejerna kan man ofta hitta på välsorterade ICA. Det svåraste är när de skriver a stick of butter. Hur mycket är en stick? Kanske kan googlas.;)

    SvaraRadera
  6. Hej Hmm! Finns bara viljan så går det bra. Jag brukar fastna på "self-raising flour" för hur stor viktandel av mjölet är bakpulver? :)

    SvaraRadera