torsdag 29 september 2011

Små överraskningar

Rosenskärorna hade vissnat, så jag drog upp dem ur krukan och slängde på komposten. Krukan blev ståendes. Gissa om jag blev förvånad när jag råkade slänga en blick på den häromdagen. För de vissna rosenskärorna har frösått sig och inte bara det. Några fröer har drabbats av total årstidsförvirring och grott. Jag har tyvärr dåliga nyheter för dem. Vill ni ha sommar får ni flytta till södra halvklotet och jag betalar inte biljetten. Allt som erbjuds är ett frostfritt boende i mitt växthus och jag misstänker att det är både för mörkt och kyligt.

2 kommentarer:

  1. tycker det råder total årstidsförvirring, alltså inte bara i din kompost :) skönt på sätt och vis, då blir inte hösten så lång..
    heja heja rosenskäror!

    SvaraRadera
  2. Ja, deras envishet och tro på livet ger allt hopp. :)

    SvaraRadera