onsdag 7 september 2011

Puh! Alla äpplen plockade


Jag var duktig idag efter jobbet. Jag skördade alla mina Brunnsäpplen. Alla båda. De´ bidde bara en tummetott i år, totalt 5 äpplen. Två ramlade ner utan att jag märkte det och ruttnade på marken. Ett hamnade i riven form i en bröddeg. Dessa två har hängt i ett bra tag men fick ge sig för den gångna nattens blåst och låg idag snällt bredvid varandra i den mjuka mossmattan (grön matta av mestadels mossa med marginella gräsinslag, till skillnad från det som kallas gräsmatta och främst består av just gräs) nedanför trädet. Skörden är visserligen extremt liten men å andra sidan har det vackraste Brunnsäpple jag sett producerats just i år. Det till höger.

20110908 Det vänstra äpplet skivades ikväll i en ugnspannkaka. Sista och vackraste äpplet ska... ska... ska jag nog äta upp som det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar