måndag 17 december 2012

Lucka 17

Idag var det dagen J som i Julgransinköp. Jag såg framförmig en eftermiddag i bilen runt, runt, runt i stan för att hitta det perfekta exemplaret. Den där granen som det står "Karolina" på. Innan granjakten kunde starta tog jag med Rufus på en promenad och passade samtidigt på att posta några brev. På hemvägen gick jag förbi "Gröna affären", som varit gul i årtionden, men var grön när jag var liten. Den ligger strax bortanför Gamlamormors hus där det nu är kafé. Som liten brukade jag få gå dit ("Men se dig ordentligt för när du går över gatan!!!") och köpa glassbakelser. Blomformade saker av vaniljglass täckta av ett tunt lager choklad. Sådär goda har jag för mig, men det var spännande att få handla alldeles själv. I vilket fall säljer Gröna affären för tillfället även julgranar. Så jag tog mig en titt och hittade omedelbart inte mindre än tre starka kandidater. Snabbt hem efter plånboken, tillbaka med Rufus på släp och Gran 2012 valdes ut och betalades. Rufus var måttligt road av utflykten och vägrade bestämt gå in i butiken när jag skulle betala. Så butiksbiträdet fick hålla Rufus utanför medan jag slog pinkoden till mitt kort. Graninköpet var klart på en kvart och det var inte det enda positiva. Gångavstånd hem betydde inga barr i bilen. Inflyttningsdagen är bestämd till söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar