onsdag 26 december 2012

Senapssill för alla


Jag har länge funderat över vad som egentligen är skillnaden mellan hovmästarsås och senapssill? Förutom att den ena innehåller sill då? Min alldeles personliga slutsats är: Det är ingen skillnad alls. Därför bestämde jag mig för att göra ett experiment. Vad händer om man blandar inläggningssill med hovmästarsås? Blir det senapssill då? Svaret är ja, det blir det. God sådan. Och alla, verkligen ALLA, kan göra den. En burk hovmästarsås -jag köpte IKEAs för den tycker jag är god- och en förpackning 5-minuterssill i filéer. Häll över hovmästarsåsen i en fin burk. Skölj sillfiléerna och skär i bitar. Blanda ner i såsen. Låt stå i 2 dygn. Låt dig väl smaka, bjud andra och ge bort. Huruvida du vill berätta hemligheten bakom den goda sillen är upp till dig. Du kan ju alltid säga att du gjort den själv. För det är ju sant. På sätt och vis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar