fredag 21 december 2012

Lucka 21

Hur har ni det i julstöket? Stressigt? Svårt att hinna med? Det har jag. Så hur gärna jag än vill lägga timmar på att slå in vackra presenter så kan jag inte. Då blir det inga klappar julen 2012. Men jag har en genväg och ett tips. Presentpåsar. Inslagningen är klar på ett kick. I presentpåsarnas förlovade land, USA, har de oftast silkepapper i någon matchande färg som döljer gåvan och gör inslagningen vackrare, men egentligen kan man ta vilket papper som helst. Tårtpapper med spetsen som sticker ut blir jättefint eller ett annat, mönstrat, tunnare papper av något slag. En etikett och ett eller några fina band kring handtaget så är det klart. Söta gåvor på nolltid. Presentpåsar finns att köpa på många ställen idag men mina favoriter är Lagerhaus och -till jul- IKEA.

2 kommentarer:

  1. Jättefina! Och miljövänliga - går ju att återanvändas.

    God Jul Karolina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är sant, de går att återanvända. Jag har några i plast som jag köpte i USA för många år sedan. De står i mitt badrum med nagellack och diverse annat småplock i.

      God Jul till dig med, tårtproffset! :)

      Radera