tisdag 13 december 2016

Lucka 13: För alla katter som inte är någons Lussekatt

Lilla Fridolf
Ni som känner mig vet att mitt hjärta klappar lite extra för utsatta djur av alla slag. Idag tänker jag lite extra på alla katter i Sverige som inte får vara någons Lussekatt. Katter utan hem som varje dag kämpar för sin överlevnad. Det borde inte vara så. Det borde inte finnas en enda hemlös katt. Det finns eldsjälar och ideella föreningar som kämpar dag och natt för att hjälpa dessa katter men det är en droppe i havet så länge folk inte kastrerar sina katter. Min Lilla Fridolf är en av katterna som hade tur och fick hjälp. Han hittades skadad i ett dike nära katthemmet Solkatten i Långås som liten kattunge. Men för att kunna hjälpa behövs pengar. Kommunen skjuter inte till ett öre, alla medel kommer från gåvor och intäkter från försäljning av saker. Inte katter. Kostnaden för att adoptera en katt är lägre än vad vaccinationer, märkning och kastrering kostar. En person som lägger ner extra mycket tid för att samla in pengar till Falkenbergs Djurskyddsförening är Anna Envall. Hon är en pysselmästare, full av idéer som omsätts i praktik och blir till fina och/eller goda saker som säljs till förmån för katterna. Så letar du efter en trevlig julklapp som även gör gott finns massor att välja på i bilden nedan. Hör av dig till mig om det är något du är intresserad av så förmedlar jag kontakten. Förutom nedanstående kan du även köpa min väldigt goda päronmarmelad med ingefära eller jordgubbsmarmelad med lakrits för 35 kr/burk och även det går till Solkatten.
Sydd katt 100kr
Sydd katt DeLux "Designers Guild" 200kr
Handledsvärmare 100kr

Rabarbersaft 35kr
Björnbärssylt 35kr
Blåbärssylt 35kr
Torkade äpplen 20kr
Kryddsalt 25kr
Återvunnet stearin-blockljus 25kr
Höga ljus i antikt presentpapper 20kr
Musselskalsljus 30kr
Kattbörsar 40kr
Kattleksak m mynta 25kr
Halsband m katthänge 60/70kr
Nyckelband 60kr
Handstickade strumpor 100kr
Nyckelring 35kr
Julklappspapper, både handtryckt o annat fint 0,5m 5kr
Stjärna i pil Stor-80kr, Liten-40kr


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar