tisdag 20 december 2016

Lucka 20: Återbruk

Jag hade en kexburk i plåt hemma. Söt men temat är sällan aktuellt för mig. Burkens form och storlek är däremot perfekt för julgodis med det faktum att locket sitter fast med gångjärn som extra bonus. Så jag gjorde om den lite och nu blir den en av julklapparna till min sockerälskande pappa. Från början såg den ut så här:

Jag fixade till den med fint mönstrat, lite kraftigare papper som klipptes till och fästes med fästkuddar på burkens ovansida. Innan dess stämplade jag "God Jul" på pappret. Så pyntade jag med en polkagriskäpp och en mörkgrön rosett och avslutade med att fylla den med lime- och kokostryffel, lingontryffel och marknadskonfekt med citonskal. Själva "makeovern" tog sådär 10 minuter medan godistillverkningen krävde lite längre tid. Recept finns i gårdagens blogg.


2 kommentarer:

  1. Om din pappa vill sælja burken, så betalar jag gærna en hundring før den :)
    Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Pappa kommer inte ihåg att den funnits när han ätit upp godiset (saknar närminne pga en hjärntumör). Du kan få den mot porto eller avhämtning om du är i närheten.

      Radera