tisdag 6 december 2016

Lucka 6: Bra idéer är till för att stjälas -gästblogg

Idag vill jag presentera kalenderns första gästbloggare, min vän och klubbkamrat Anne Albertsson. En otroligt kreativ person som delar mitt intresse för pyssel (och hästar) och dessutom är en mycket klok och trevlig kvinna.
Jag fick frågan om att vara gästbloggare i Karolinas mysiga blogg nu i advent. Visst gärna, men PANIK! Vad har jag för idéer värda att stjälas???! Kan en dörrkrans i form av en hästsko vara stöldbegärlig? Hum, vet inte, men här är den iden i alla fall. Förhoppningsvis är många av Karolinas följare också hästgalna och då kan den här kanske passa. Själv tycker jag den är fin på stalldörren men den kan säkert funka på fler ställen.

Så här gör man: Ta en vanlig rund ”köpekrans” i halm. Skär eller klipp upp den med en bra sekatör, sen är det bara att med lite milt våld bända isär delarna så att det blir en hästskoform. Nu är det viktigt att snöra ändarna så inte all halmen åker ut och då kommer den inte att hålla. Ta bindtråd och bind noga över ändarna så hästskon blir hel och att det inte spretar ut nån halm utan den hålls på plats. Sen är det bara att klä stommen som vanligt. På den jag gjorde på bilden hade jag lite ont om tid (nja, eller rättare sagt, jag hade tröttnat och ville bli färdig fort) så jag tog mossa som botten och sen gjorde jag bara ett knippe med buxbom, järnek och några andra vackra gröna växter. Band runt med rött band och pyntade med äpplen och några kottar. Busenkelt.


1 kommentar: