torsdag 15 december 2016

Lucka 15: Pepparkaksgardin

De flesta av idéerna jag presenterar här är stulna, så även denna. Jag tror jag såg den i en inredningstidning någon gång och tänkte att de skulle passa perfekt i mitt köksfönster. Jag hade rätt. För att härma mig behöver du en gren från naturen i lagom längd. Är den snygg men för lång går den iofs att såga av till rätt längd. Du behöver också band och pepparkakor med hål i så de går att hänga upp. Man kan baka eller köpa färdiga. Om man bakar är det enklast att ta ut hålen direkt efter att man gräddat kakorna. Gör man det innan går hålen ihop i ugnen. Det sista du behöver är kristyr att pynta kakorna med.

Börja med att baka/köpa pepparkakorna och pynta dem sedan med kristyr. Låt kristyren torka. Passa till grenen och häng upp i fönstret på lagom höjd. Sätt band i pepparkakorna och knyt fast runt grenen. Klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar