onsdag 7 december 2016

Lucka 7: En lysande favorit

Idag slår jag ett slag för en av mina favoriter som går att använda på hur många sätt som helst -den batteridrivna ljusslingan. Redan i lucka 1 var den med runt mina "julgranar" vid terrassdörren (här finns bild) och fler hittar man hos mig. Första gången jag såg den typen av slingor var på ett konstmuseum i Budapest där vi (egentligen min dåvarande arbetsgivare AstraZeneca) hade middag i samband med ett möte. Av förklarliga skäl var levande ljus förbjudna bland konstverken och jag gillade verkligen de ljusprydda blomsterdekorationerna. Undrar om det var senare samma år jag för första gången såg liknande slingor på IKEA? Nu har de utvecklats och LED-dioderna på metalltråd är de jag gillar bäst. Lätta att forma och sladden/metalltråden syns knappt. Här kommer tre förslag på hur man kan använda slingorna. Det blir jättefint att lägga en ljusslinga som den är i en burk eller en lykta också och är perfekta om man vill ha ljus i pepparkakshuset ...eller stallet.
En stormlykta, en ljusslinga och några julgranskulor blir väldigt vackert och ett blickfång var den än står. Mitt på bordet, på julmatsbuffén eller i ett dunkelt hörn.

En ljusslinga i mossan under amaryllisen eller julgruppen ger extra bling.

En ljusslinga i stjärnan som egentligen har utrymme för ett värmeljus gör att man kan hänga den varsomhelst och behöver inte passa den. Brandrisken borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar